15.TRAVEL TURKEY İZMİR FUARI, FUAR İZMİR’DE AÇILDI

Travel Turkey İzmir Fuarı, 15’inci kez turizm profesyonellerini buluşturdu.

Turizm profesyonellerini İzmir'de buluşturan Travel Turkey İzmir-15. Uluslararası Turizm Fuar ve Kongresi, bu yıl ilk defa TTI Outdoor – Kamp, Karavan, Outdoor ve Ekipmanları Fuarı’yla eş zamanlı kapılarını açtı.

İzmir Büyükşehir Belediyesi ev sahipliğinde düzenlenen 15’inci Travel Turkey İzmir-Uluslararası Turizm Fuar ve Kongresi, Fuar İzmir’de açıldı. Kültür ve Turizm Bakanlığı ile Ticaret Bakanlığı himayesinde, İzmir Ticaret Odası, TÜRSAB, TÜROFED, İzmir Vakfı desteği ile İZFAŞ ve TÜRSAB Fuarcılık tarafından organize edilen fuar bu yıl bünyesine TTI Outdoor – Kamp, Karavan, Outdoor ve Ekipmanları Fuarı’nı da ekledi.

Fuar, Türkiye’nin ve dünyanın önde gelen turizm paydaşlarını İzmir’de buluşturdu. 2 – 4 Aralık 2021 tarihleri arasında 22 il ve 5 ülkeden 500 katılımcıyı 58 ülkeden gelen ziyaretçilerle bir araya getirecek fuarda dünya turizm trendleri ve Türkiye’nin tarihi ve kültürel değerleri tanıtılacak.

Travel Turkey İzmir Fuarı Covid-19 önlemleri ile fiziki olarak yapılıyor. Fuarın açılışında yapılan konuşmalarda turizmde yeni dönem ve trendlere dikkat çekildi.

Yusuf Öztürk: 2022’nin mart-nisan aylarında İzmir’e ilk kruvaziyer gemileri gelecek

Fuarın açılış konuşmasını yapan Deniz Ticaret Odası Başkanı Yusuf Öztürk, İzmir’in Antik çağdan bu yana bilgi, kültür ve ticaretin merkezi olduğunu söyledi. İzmir’in aynı zamanda öncü bir turizm şehri olduğuna dikkat çeken Öztürk, Çeşme Altınyunus ve Fransız Tatil Köyü gibi kitle turizm merkezlerinin ilk olarak İzmir’de açıldığını hatırlattı. İzmir çıkışlı yolcu gemilerinin Akdeniz’de turlar yaptığını kaydeden Yusuf Öztürk, “2022 yılında mart-nisan aylarında ilk kruvaziyer gemileri İzmir’e demir atacak. 600 bin yolcuya kadar çıkan kruvaziyer turisti sayılarına yeniden ulaşmayı arzı ediyoruz. Ucuz yerine daha nitelikli turiste hizmet edecek noktaya geldik. Döviz kurlarındaki dalgalanmanın yumuşaması turizmcilerin de önünü görmesini sağlayacaktır.“ diye konuştu.

Mahmut Özgener: Sorumlu ve alternatif turizme dayalı yeni dönem

Açılışta konuşma yapan İzmir Ticaret Odası Başkanı Mahmut Özgener, Travel Turkey İzmir Fuarını bı noktaya getirmek için çok çalıştıklarını söyledi. Fuarın iki yıl aranın ardından fiziki olarak düzenlendiğini kaydeden Mahmut Özgener, Travel Turkey’in Avrasya’nın önde gelen fuarlarından biri haline geldiğini söyledi. Özgener konuşmasının devamında, “Bu yıl seyahat özgürlüğümüze, kısıtlamalarla da olsa kavuştuk. Yeni varyant endişe yaratsa da hepimiz umut doluyuz. Turizm sektöründe de değişiklikler oldu. Sorumlu ve alternatif turizme dayalı yeni bir düzen hızla yükseliyor. Yeni iş yapış biçimleri turizmciler tarafından da benimsenecek. Sadece bir yıl önce seyahat neredeyse durmuşken şimdi dijital aşı kartları ile seyahat ediyoruz. Dünyanın gündemini çok yakın takip etmemiz gerekiyor. 12 aya yayılmış bir turizmin temelini atmalı, bunun kontratlarını burada imzalamalıyız.” şeklinde konuştu.

Firuz Bağlıkaya: Turizmi ayakta tutmak için mücadele verdik

Firuz Bağlıkaya pandeminin herkesin hayatında derin izler bıraktığını söyledi. Bağlıkaya, “Bir yandan sağlığımızla uğraşırken, bir yandan da binbir emekle mücadele ederek büyüttüğümüz turizmi ayakta tutmak için insan üstü mücadele verdik. Şu anda burada pandemi sonrasını inşa ediyoruz, yarınların başlangıcındayız.” şeklinde konuştu.

“Birikmiş bir talep mevcut”

Turizmde artık eski usullerin işe yaramayacağını; yeni kurallar, yeni beklentiler ve yeni deneyimlerin ortaya çıktığını ifade eden Firuz Bağlıkaya, “Çevre ve sürdürülebilirlik kavramlarına tüm stratejimiz içinde yer vermeliyiz. Tüketiciler istediği için değil, öyle olması gerektiği için. Turizmin pazarlama lokomotifi acentelere ve operatörlere de büyük görev düşüyor. Yeni döneme daha hazır girebilmek için çalışıyoruz. Dünyada tatile özlem duyan geniş bir kesim ve birikmiş bir talep mevcut. Karşımızda sabırsız bir misafir kitlesi var. Yurt dışındaki seyahat acentesi birlik başkanları da bunu doğruluyor.” dedi.

“Turizmdeki dönüşümü doğru okumalıyız”

İç turizmdeki gelişimin büyük önem arz ettiğini belirten Bağlıkaya ortak akıl, dayanışma ve iş birliği döneminde olunduğunu ifade etti. Bağlıkaya, “Bulunduğumuz makamların gereğini yerine getirmenin gerekli olduğunu biliyoruz, öyle yapıyoruz. Antalya’da düzenlediğimiz kongrede iç turizmde erken rezervasyonun startını verdik. Burada da iç turizmde önemli bir yeri olan turizm merkezlerini

Dünyada hibrit toplantı ve etkinlikler giderek önem kazanıyor. Bu dönüşümü doğru okuyarak geçen yıl online yaptığımız fuarı bu yıl hibrit olarak düzenliyoruz. Bizim sektörümüzün hedefi ve misyonu insaları buluşturmak. Yüz yüze iletişimin yerini hiçbir şeyin doldurmadığını biliyoruz. Fuarda bu yıl 22 il ve 5 ülkeden katılımcılarla 58 ülkeden misafirlerimizi ağırlayacağız.” dedi.

Tunç Soyer: Şimdi 14 bin yıllık bir tarihten bahsediyoruz

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer ise konuşmasında şunları söyledi:

“Dikili’de bir mağarada 14 bin yıl öncesine ait kalıntılar bulundu. 8.500 yıllık tarihten bahsederken şimdi 14 bin yıllık bir tarihten bahsedeceğiz. Bu potansiyelin bize bahşettiği imkanlarla uyumlu bir hak elde edemiyoruz. Bunu başarmalıyız. El verip sinerji oluşturulduğumuz taktirde sonuç elde edilebiliyoruz. İzmir turizmi için ortak akıl, uyum ve dayanışmaya her zamnakinden çok daha fazla ihtiyaç var. Biz diğer tüm fuarlardan önce bu fuarı yaparak, dünyaya ‘biz varız’ diyoruz. Çok daha iyisini başaracağız diyoruz.”

Vali Yavuz Selim Köşger: Turizm pandemi öncesinde dahi hak ettiği noktada değildi

İzmir Yavuz Selim Köşer ile Kültür ve Turizm Bakanı Yardımcısı Misbah Demircan ise konuşmalarında şu noktaların altını çizdi:

“Burada gördüğüm manzarayı, krona sıkıntısının ülkemizden ve dünyadan uzaklaşıp gideceğini göstergesi olarak değerlendiriyorum. 2022’de İzmir ile birlikte Antalya, Muğla ve bütün destinasyonlarımızda turizmin yeniden hak ettiği noktaya gelmesini temenni ediyorum.

Sektörün tüm bileşenleri, rakipleri ve turizm pastasından daha fazla pay almak içn neler yapmak gerektiğini düşünmeli. Türkiye turizmde, pandemi öncesi dönemde dahi hak ettiği noktada değildi. Bunun için tüm bileşenlerin ve hükmetin, yerel idarelerin birliktelik sergileyeceğine ve ortaya çıkacak sinerjiyle turizmi çok daha ileri noktaya taşıyacağına inanıyorum.”

Misbah Demircan: Sektörün muhtemel talebe göre vaziyet alması gerekiyor

Kültür ve Turizm Bakanı Yardımcısı Ahmet Misbah Demircan: "İstanbul ve İzmir birbirine ne kadar benziyor. İzmir bir sanat, tarih, kültür ve turizm şehri. Anadolu kültürüyle, tarihiyle, birlikteliğiyle dünyaya söyleyecek çok şeyi var. Öncelikle insanlığı var. Biz sinema sektöründe dünyada dizi filmlerde birinciyiz. Bunun birinci sebebinin hikayeler olduğunu söylüyorlar. İkincisi ise, konaklama ve ağırlamada insana olan muhabbetimizdir. Pandemi şartlarında dünyada bir süredir turizm fuarı yapılmıyor. Türk insanı turizmde iddiası olduğunu buradan bir kez daha haykırıyor. Emeği geçen herkesi alkışlıyorum. İnsan dünyayı her gün yeniden kuruyor. Turizm de bu yeniden kuruluşa göre yeni şekiller alıyor” ifadelerini kullandı.

"Üretim, tüketim, rezervasyon, bilet her şey bu salgından etkilendi. Bu konuda iki hususa dikkat çekmek istiyorum. Birincisi sağlık otoriteleri ve sosyal bilimciler bu salgın bitse de farklı salgınların bizi beklediğini söylüyorlar. Sektörle ilgili profesyoneller kafa kafaya verip salgında kesintiye uğramayan bir turizm parolasıyla çalışmalıyız. Fuarın bu çalışmaya önemli bir fırsat vereceğini düşünüyorum. Salgının başlangıcından itibaren aldığımız etkili tedbirler sayesinde 2020 yılında yıl sonunda 16 milyon ziyaretçi, 12.1 milyar dolarlık turizm gelirine ulaşılmış, içinde bulunduğumuz 2021 yılında ise hızlı bir toparlanma süreci ile Ekim sonu itibariyle 25 milyona ulaşan ziyaretçi sayısına ilişkin yıl sonu hedefimiz 29 milyon ziyaretçi, Eylül sonu itibariyle 17 milyar dolara yaklaşan turizm gelirine ilişkin yıl sonu hedefimiz 24 milyar dolar olmuştur. Salgınla ilgili ikinci husus, turizm sektörünün salgın öncesi verilerinde geometrik bir büyüme beklenmesidir. İnsanlar seyahate aç. Seyahat eylemlerinde etkinlik eylemlerinde bu görülüyor. Sektörün bu muhtemel talebe göre vaziyet almasında fayda var."