AKDENİZ VE KEMER ' İŞTE KEYİF BU!'

Halil ÖNCÜ ( KEMER ) - Kemer tarihi ve doğal zenginlikleri ile her yıl milyonlarca ziyaretçiye ev sahipliği yaparken, denizden Kemer’in güzelliklerini görmek ise bir başka güzel.

Antalya Marina ve Kemer’den kalkan onlarca yat hem günü birlik hem de haftalık ve özel zamanlı olmak üzere turlar düzenliyorlar. Akdeniz’in masmavi denizinden Kemer’i ve doğal güzelliklerini seyretmeyi mutlaka sizlere tavsiye ediyorum. İddia ediyorum, Akdeniz’den Kemer’i izlemek farklı bir güzellik.

Tekirova, Üç Adalar, Porto Ceneviz Koyu ve Kleopatra koyunu içinde barındıran bir yat turu için harekete geçiyoruz. Galaksi Yatçılık Sahibi değerli dostum Zafer Bulut ‘un sahibi olduğu ve yine Galaksi adını taşıyan yata ulaşmak için kendimizi Tekirova’ya atıyoruz. Yatın bağlı bulunduğu iskeleye ulaşmak üzere Martı Myra Otelinden geçerek yata biniyoruz.

Sabah saat 10.00 itibarı ile harekete geçecek olan yatımıza yabancı misafirlerin gelmeye başladığını görüyoruz. Bu tur yaklaşık 6 saatlik bir tur. Yata binen yerli yabacı birçok turist farklı bir gün yaşamak için sabırsızlıkla yatın hareket etmesini bekliyorlar. Saatimiz geldiğinde Kaptanın çapayı alması ile birlikte Akdeniz’in masmavi sularında harekete geçiyoruz.

Üç adaların güzelliği mest ediyor

Önce Tekirova’nın hemen açıklarında bulunan üç adalar bölgesine doğru yol alıyoruz. Üç adalar bölgesi dalış bölgesi olduğu için burada teknelerin durması yasak. Üç Adalar, dokuz adet resifin ve iki adet su altı mağarasının bulunduğu oldukça geniş bir dalış bölgesi olarak göze çarpıyor. Su altındaki resiflerin yüzeyleri çeşitli deniz bitkileri ile kaplı kayalardan oluşurken, en büyük resiflerden birisi ise adını dik iki kayanın tıpkı bir kanyon gibi geçit vermesinden alan Kanyon resifi. Adalar etrafından geçerken yatımızda bulunan turistlerin ellerinden fotoğraf makinelerini düşürmediklerini görüyorum.

Korsanların sığınağı Porto Ceneviz’de mola

Yatımız ilk mola vereceği nokta olan Porto Ceneviz koyuna doğru yol almaya devam ediyor. Ağır ağır yol alırken, Kaptanın açtığı müzik sesi ile misafirlerin coştuğunu görüyoruz. Dağların denize dik indiğini ve dağların ile deniz ile bütünleştiği anı büyük bir keyif ile seyrediyoruz. Yemyeşil bir orman örtüsü, dağlar ve deniz..”İşte bu!”  diyoruz. Geçmiş zamanlarda Akdeniz korsanlarının sığınaklığını yapmış bir koy olan Porto Ceneviz Koyu tekne gezisi yapan çok sayıda yatın uğrak noktası.
Burada mola veren yatımızda bulunan misafirler kendisini cam gibi berrak sulara atıyorlar. Yaklaşık iki saat boyunca burada konaklıyoruz ve denizin ve muhteşem koyun tadına varıyoruz. Öğle saatleri ile birlikte yatımızda Süleyman Ustanın muhteşem yemeklerini yemek için dakikaları saymaya başlıyoruz. Öğle saati ile birlikte hepimiz yatın masalarında yerimizi alıyoruz ve menüde yer alan Balık, tavuk, salata,makarna çeşitleri ile bir güzel karnımızı doyuruyoruz. Ortam mükemmel olunca ne yediğimizi anlıyoruz ne de karnımızın doyduğunu. Mükemmel tatlar diyerek hafif dinlenmeye geçiyoruz.

Cleopatra’nın silüeti dağlarda…

Kaptanımız yavaş yavaş çapayı alırken bu kez rotamızı Beydağları’nın denize dik indiği Cleopatra Koyuna doğru çeviriyoruz. Yatların uğrak yeri olan bölgede yer alan ve rivayete göre bir zamanlar Doğu Roma İmparatoru Marcus Antonius’un sevgilisi Cleopatra’nın aşkını ölümsüzleştirmek için dağa oyma yöntemi ile yaptırdığı silueti görünce şaşkınlığımızı gizleyemiyoruz. Bölgenin eşsiz koylarını ziyaret etmek üzere günübirlik yat turlarına çıkan yerli ve yabancı tatilciler bu güzel koyların güzelliğinin yanı sıra Cleopatra siluetinin bulunduğu kayayı görmeden geçmiyorlar.
Yoğun ama keyifli bir günün ardından demir aldığımız noktaya geri dönüyoruz.

Tur boyunca arkadaş olduğumuz misafirlerimiz ile hatıra fotoğrafı çektirdikten sonra Galaksi Yatçılığın sahibi Zafer Bulut ile sezonu değerlendirmeye başlıyoruz.  Bu yıl havaların geçtiğimiz yılara göre daha serin gitmesi nedeniyle sezonu biraz geç açtıklarını belirten Bulut, Ukrayna ve Rusya’da yaşanan sıkıntılı durumun da turizmde etkinsin olduğunu söylüyor bizlere. Bu arada yat sektörünün de sıkıntılarını dile getiren Zafer Bulut, bu yıl sezon boyunca iyi bir iş yapmayı umduklarını da bizlere iletiyor.

Bu arada Kaptanımız, yardımcıları ve Zafer Bulut ile birlikte çayımızı yudumladıktan sonra kendilerine gösterdikleri ilgi için teşekkür ediyor tekneden ayrılıyoruz. Eğer yolunuz Kemer’e ve Tekirova’ya düşerse mutlaka denizden Kemer’i görmenizi tavsiye ediyorum.