BALIKESİR'DE GÜNDEM 'TURİZM'

TÜRSAB, Kuzey Ege’nin zengin kültürel miraslarını ve turizm potansiyelinİ geliştirilmeyi amaçlıyor.

Kuzey Ege’nin zengin kültürel miraslarının ve turizm potansiyelinin geliştirilmesi üzere TÜRSAB Çanakkale-Körfez Bölge Temsil Kurulu’nun Balıkesir Büyükşehir Belediyesi ile birlikte organize ettiği Balıkesir Info Turu kapsamında Edremit Adrina Otel’de düzenlenen gala yemeği, Balıkesir Valisi Hasan Şıldak, Balıkesir Büyükşehir Belediye Başkanı Yücel Yılmaz, TÜRSAB Başkanı Firuz B. Bağlıkaya, Yönetim Kurulu Üyeleri, Bölge Temsil Kurulu Başkanları, İhtisas Başkanları ve Türkiye’nin dört bir köşesinden gelen seyahat acentası temsilcilerinin katılımıyla gerçekleşti.

Program, organizasyona ev sahipliği yapan TÜRSAB Çanakkale-Körfez Bölge Temsil Kurulu Başkanı Ahmet Çelik’in açılış konuşmasıyla başladı. Ardından Balıkesir Valisi Hasan Şıldak, konuşmasında konusunda uzman ve tecrübeli seyahat acentalarının bölge turizminin gelişmesindeki önemine dikkat çekti.

DOLU DOLU BALIKESİR, HAYAT DOLU BALIKESİR

Vali Şıldak, ‘‘Böylesine zengin bir bölgede görev yapmaktan dolayı onur duyuyorum. Büyük bir uyum içerisinde çalışan bir takımın parçalarıyız. Bütün kamu kurum ve kuruluşları tek bir vücut olarak çalışıyoruz. Ben Balıkesir’i huzur ve uyum şehri olarak tanımlıyorum. Ayrıca bir turizm şehri olarak da açılımlarımız var. İlgili tüm kurumlarımız bu konuda projeler geliştiriyor. Gastronomi şehri olma konusunda da çalışmalarımıza devam ediyoruz. Bu kadar bolluk ve bereket olan bir şehirde marka olma yolunda bir motto üretmemiz gerekiyordu. ‘Dolu Dolu Balıkesir, Hayat Dolu Balıkesir’ sloganını seçtik. Kültür dolu Balıkesir, lezzet dolu Balıkesir, tarih dolu Balıkesir, tabiat dolu Balıkesir. Tüm bu zenginliklerimizle turizm alanında büyük bir potansiyelimiz olduğunu ancak bu potansiyeli harekete geçirebilmek için el birliği ile çalışmamız gerektiğini biliyoruz. Tesislerimizin geliştirilmesinin hem sayıca hem de nitelik anlamında bir ihtiyaç olduğunu biliyoruz. Fakat avantajlarımızı çok daha iyi bir planlamayla değerlendirmekte niyetliyiz. Bizler de Kültür ve Turizm Bakanlığı’na bir Balıkesir Master Planı oluşturulması konusunda başvurumuzu yaptık. Bu konuda doğa turizmi, sağlık turizmi, spor ve bu alanlardaki güçlerimizi birleştirip ön plana çıkarılmasını; sadece deniz turizmi ile sınırlı kalan bir dar alanda rekabet oluşturamayacağımızı da çok iyi biliyoruz. Daha iyi planlama, daha iyi stratejilerle kamu, yerel yönetimler, üniversiteler ve odalarımızın iş birliğiyle sektörün sürekli geri dönüşleriyle birlikte Balıkesir’in turizm şehri olma yolculuğunda sizlerden destek bekliyoruz.’’ sözlerini ifade etti.

BİZ, BALIKESİR’İ TÜRKİYE’NİN DİNLENEBİLECEĞİ BİR YER OLARAK GÖRÜYORUZ

Balıkesir Büyükşehir Belediye Başkanı Yücel Yılmaz, sözlerine toplantıdan duyduğu heyecanı dile getirerek başladı.

‘‘Burada birçok toplantı yaptık ancak bu toplantı bana büyük heyecan veriyor. Çünkü sizler Türkiye’nin DNA’sını bilen, kumaşından anlayan ve bir şeyi marka yapmak istiyorsanız bunu yapabilecek kapasitede insanlarsınız. Bu potansiyeli değerlendirmek istiyoruz. Biz, 20 belediye başkanımızla şehrimizi turizmde tanıtmak konusunda hemfikiriz.  2014’ten itibaren burada güçlü bir yapı var. Bu güçlü altyapı ve 3-4 nesillik turizmcilerin var olması büyük bir avantaj sağlıyor. Türkiye’de nerede güzel tatil yapılır dediğimde ben burayı oksijeni bol, nem olmayan ve yaşam şekillerine uyum sağlayan bir bölge olarak görüyorum. Hava alıp dinlenmek istiyorsanız Balıkesir’e gelin diyorum. Biz burada sizi ayazda, açıkta bırakmayız. Sizin bize tavsiye ettiğiniz bir şey varsa biz elimizi taşın altına koyarız ve yaparız. Çünkü Balıkesir’i biz Türkiye’nin dinlenebileceği bir yer olarak görüyoruz. Geçmişte dezavantaj olan her şeyi ortadan kaldırdık. Havaalanlarıyla, köprülerle, otobanlarla ve şu anda bitmek üzere olan Çanakkale Köprüsü ile destinasyon olarak insanların hem uluslararası hem de ulusal olarak tercih edebilecekleri hale getirdik. Bütçelerimiz büyük ve sonuç alma kabiliyetimiz var. Balıkesir modernleşirken geleneklerini kaybetmemiş çok özel bir bölge. Turizm alanında çok başarılı olacağımıza inancım tam.’’ sözlerini ifade eden Yılmaz, seyahat acentalarına her konuda destek olacaklarının altını çizdi.

TÜRSAB OLARAK BİZ BUGÜN OLDUĞU GİBİ BUNDAN SONRA DA BİRÇOK FARKLI ETKİNLİKLE BALIKESİR TURİZMİNİN GELİŞİMİNİ DESTEKLEMEYE DEVAM EDECEĞİZ

Toplantıda konuşma yapan TÜRSAB Başkanı Firuz B. Bağlıkaya, ‘‘Tüketicilerin tatil ve destinasyon tercihlerinde birinci sırayı hijyen ve güvenlik alırken, iç turizm hareketlerinin önemi de ciddi oranda arttı. Bu dönemde talep butik ve küçük otellere kayarken doğa-macera ve kamp-karavan turizmine ilgi hiç olmadığı kadar arttı.’’ cümleleriyle pandeminin hayatın her alanında olduğu gibi turizm trendlerinde de değişikliklere yol açtığına dikkat çekti.

Balıkesir bölgesinin de pandemi döneminde değişen tüketici trendleri ve tercihlerine en uygun turizm destinasyonları arasında öne çıktığını anlatan Bağlıkaya, şunları kaydetti:

''Bildiğiniz gibi Türkiye’de turizmin temelini oluşturan ilk hareketlilik Ayvalık, Erdek ve Edremit körfezinde Akçay'da başladı. Balıkesir oksijen dolu temiz havasıyla Ayvalık’tan Ören’e, Burhaniye’den Kaz Dağları’na kadar her bölgesinde farklı bir zenginlik barındırıyor. Balıkesir; deniz-kum-güneş turizmi yanında sağlık turizminden kültür turizmine, gastronomi turizminden doğa ve macera turizmine kadar hemen her turizm segmentinde ürüne sahip. Birçok medeniyete ev sahipliği yapan sındırgı kaplıcaları ve sanat şaheseri Yağcıbedir halıları ile kültür turizminde fark yaratacak özel bir örnektir. Yine geçmişi antik dönemlere uzanan Çanakkale Savaşı kahramanlarından Koca Seyit ve Ömer Çavuş’un memleketi havran höşmerim tatlısı, leblebisi, zeytini ve narenciyesi ile daha çok ilgiyi fazlası ile hak ediyor.  Böylesine zengin bir potansiyele sahip olan Balıkesir’in hem ülkemizde hem de uluslararası alanda daha çok talep görmesi için birlikte birçok projeye imza atacağımıza inanıyorum.’’

TURİZMİN LOKOMOTİFİ OLAN VE CAN DAMARINI OLUŞTURAN SEYAHAT ACENTALARIMIZ İSE BU SÜREÇTE EN BÜYÜK MÜCADELEYİ VEREN KESİM OLDU

İki yıldan fazladır pandemi nedeniyle turizm sektörünün çok zorlu bir süreçten geçtiğini ifade eden Bağlıkaya, şöyle devam etti:

''Turizmin lokomotifi olan can damarını oluşturan seyahat acentalarımız ise bu süreçte en büyük mücadeleyi veren kesim oldu. Pandemi sürecinde yaşanan kayıpların telafisi için yaptığımız çalışmaların yanında geleceğe yönelik hazırlıklarımızı da sürdürmemiz gereken bir dönemdeyiz.’’

Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) Başkanı Firuz Bağlıkaya, sözlerini ''TÜRSAB olarak Türkiye’nin en köklü ve en büyük turizm meslek birliği olmanın bilinci ve sorumluluğuyla çalışmalarımızı aralıksız biçimde sürdürmeye devam ediyoruz. Biz çok büyük bir aileyiz. Eminim ki bu büyük ailenin fertleri olarak bu zorlu süreci birlik ve beraberlik içinde atlatacağız'' cümleleriyle sonlandırdı.

Toplantıda son olarak TÜRSAB Yönetim Kurulu Üyesi Tolga Gencer ve Gastronomi Turizmi İhtisas Başkanı Ömer Kartın, Balıkesir’in gastronomi turizmi değerleri hakkında bilgilendirmeler yaptı.