GÜNER ''ALANYA ORTA AVRUPA VE İSKANDİNAV PAZARINI İYİ KULLANIYOR ANCAK ARAP VE İRAN PAZARINDAN YETERİNCE YARARLANAMIYOR''

Alanya Turistik İşletmeciler Derneği (ALTİD) Başkanı Gülçin Güner,Halil Öncü'nün sorularını yanıtladı.İZLEYİN!...

“Kurdaki artış son beş yıla bakıldığında özellikle dolarda tatmin edici düzeyde!”

Güner; “ Bu yıl iyi bir sezon geçti. Tüm Akdeniz bölgesinde olduğu gibi Ağustos beklentimiz bizim için biraz zor geçti. Bu arada Haziran ayını biraz zor geçirdik. Ama eylül ve ekim ayında bunun karşılığını alıyoruz. Ekim ayının sonuna kadar büyük otellerimiz dolu. Bu arada tesislerimizden bazıları bayram öncesi ve bayram sonrası kapatmayı planlıyorlar. Genel anlamda turizmcilerimiz bu doluluklardan mutlu. Döviz kurlarının belli orandaki artışı, yani Türk lirasındaki artışı avantajlı bir durum oluşturdu. Bu arada girdi maliyetlerimizde ciddi bir yükseklik var. Bu sezon sonu belli olacak ama kur artışı son beş yıla bakıldığında özellikle dolarda tatmin edici düzeyde. Bu anlamda otelcimiz mutlu. Tabii ki; yoğunluğun getirdiği bir takım sıkıntılarda da var. İşte doluluklarımız eylül ekim ayında iyi ama stajyerlerimiz gitti. Bölgede bir istihdam sorunu var. Eleman sayısı yetişmiyor. Her sene yatak kapasitesi artışı, yeni yatırımlar, doluluk artışı bu yatak arzına karşı istihdamdaki artış paralel gitmiyor. Özellikle yüksek sezonda öğrencilerle ve stajyerlerle destek gören sektör okulların açılması ile birlikte istihdam sıkıntısına düşüyor. İstihdam nasıl artacak, özellikle kalifiye istihdam nasıl artmalı bundan sonra sektörün üzerinde durması gereken en önemli konu diye düşünüyorum. Eğitim olmazsa olmaz bir koşul ancak, kışın personeli tutabilmek, kalifiye personel daha iyi standartlarda iş imkanları sağlayabilmek, devletin bu konuda sağlayacağı destekler gibi kalıcı çözümlere kavuşmamız gerekiyor” dedi.

“Alanya Orta Avrupa ve İskandinav pazarını iyi kullanıyor ancak Arap ve İran pazarından yeterince yararlanamıyor”

Alanya’nın misafir profilini de değerlendiren Güner, Alanya’nın Orta Avrupa pazarının ağırlıkta olduğunu söyledi.  Orta Avrupa pazarının yanı sıra İskandinav ülkeleri pazarının da Alanya’da güçlü olduğuna dikkat çeken Güner, Alanya’da İran ve arap pazarını yeterince değerlendiremediğini ifade ederek, “ Alanya Orta Avrupa ve İskandinav pazarında güçlü demiştim. Norveç, İsveç yanında Finlandiya pazarında bu yıl ciddi artışlar aldık. Özellikle, Finlandiya pazarımızdaki artışımız dikkat çekici. BDT ülkeleri pazarımız oldukça iyi geçti. Alman pazarımızda tıkanıklıklar vardı ancak, Alanya’nın genelinde yine de Alman pazarı kayda değer nitelikte.  Alanya Alman pazarında önceliğini koruyor. 70 km.lik sahil bandında Alanya Merkezde Almanlar ağırlıklı. Bazı bölgelerimizde Alman ağırlıklı, bazı bölgelerimizde Rus pazarımız daha ağırlıklı olarak görülüyor. Şehir merkezimizde Alman ve İskandinav ağırlığını görüyoruz. Bu öncelik değişmedi. Alanya’nın merkezinden uzaklaştıkça, büyük otel konseptindeki tatil köylerinde Rus pazarı ve orta Avrupa devreye giriyor. Bu pazarlar Türkiye genelinden bağımsızlaşmadı. Ama biz Alanya ölçeğinde İran pazarını kullanamıyoruz. Çünkü, İran pazarı büyüyen bir Pazar. Arap pazarını yeterince kullanamıyoruz. Amerika ve Fransa pazarını yeterince kullanamıyoruz. Bunlar mesafe ile ilgili havaalanı ile ilgili sorunlar” dedi.

“Gazipaşa havaalanımız 2012 ye, özellikle Thomas Cook’un açıklamasına göre Alman, Hollanda ve Belçika uçuşlarına haftanın her günü açık olacak”

2012 yılında Gazipaşa Havaalanının her gün seferlere açılması ile Alanya turizmine büyük bir katkı sağlayacağına da dikkat çeken Alanya Turistik İşletmeciler Derneği (ALTİD) Başkanı Gülçin Güner , “ Bu arada Gazipaşa havaalanımız 2012 ye, özellikle Thomas Cook’un açıklamasına göre Alman, Hollanda ve Belçika uçuşlarına haftanın her günü açık olacak. Bu pazarların Gazipaşa uçuşundan dolayı ve Azerbaycan, İskandinav gibi pazarında çalışan bazı acentelerin uçuş planlarını 2012 yılı için yapmış olmalarından dolayı burada bir ivme olacağını düşünüyoruz. Ve Gazipaşa havaalanı da bu anlamda Alanya Bölgesi için çok önemli bir konu, çok önemli bir olgu. Bunun için de çalışmalarımızı yapıyoruz” dedi.

“Misafir memnuniyeti ve misafir çeşitliliği bizler için çok önemli”

Misafir memnuniyeti ve misafir çeşitliliğinin Alanya için çok önemli olduğunu da dile getiren Gülçin Güner, “ Alanya bu çeşitliliği çok iyi barındırıyor. Bu da konaklama sektörünün çeşitliliğinden kaynaklanıyor. Alanya’da üst segmente çok yeni yatırımlar yapıldı. Marka tartışmasında artık Alanya eski otellerden oluşuyor sözleri çok geride kaldı. Kalitesiz misafir deniliyor ki ,ben kalitesiz ifadesine hiç katılmıyorum. Bir turizmci olarak bu ifadeye çok üzülüyorum. Kalitesiz turist ifadesi çok rahatsız edici bir laf. Az paralı ya da çok paralı turist diyebiliriz belki ama kalitesiz lafını kullanmanın çok sağlıklı olmadığını düşünüyorum. Gerçekten Alanya’ya çok iyi yatırımlarımız geldi. Örneğin bu çeşitliliğe büyüklere hizmet eden konsept olan oteller de devreye girmeye başladı. İşte bu anlamdaki üst segmentteki çeşitlilik, alt segmentteki çeşitlilik, apartından üst kesmindeki oteline, üç yıldız şehir otelinden, üç yıldız tatil köyüne kadar Alanya’da bu konaklama çeşitliliği bir avantaj oluşturdu. Bu avantajı da en iyi şekilde yaşıyoruz”

“Alanya tatilciye en iyi şekilde bir şehir hayatı sunuyor”

Yerli turistin Alanya’daki pazar payının arttığına dikkat çeken Güner, Alanya’nın çok ciddi bir turizm merkezi olduğunu da dile getirirken, “ Yerli turizmde de artık payı arttı Alanya’nın. Tatil köylerimiz ve beş yıldızlı otellerimize çok ciddi derecede çalışan yerli tur operatörlerimiz, yerli acentelerimiz var. Bu da çok önemli. Alanya bu arada gelen tatilciye en iyi şekilde bir şehir hayatı sunuyor. Burada yerleşik yabancılarımız var. 20-25 bin sayılarında dünyanın elli ülkesinden buradan emlak alıp yerleşen 12 ay burada yaşayanlar var. Bunların da Alanya adına çok ciddi bir tanıtımı var. Alanya’da artık, 12 ay turizmde artık yazın çalıştık, kışın şehir kapandı, yolar karanlık, yoları çamur basıyor, gidilecek yer yok gibi bir şey yok artık. Alanya’nın çarşısı ile, marketi ile, Alışveriş Merkezleri ile, Otoparkları ile sunumu ile bir şehir hayatı sunuluyor. Artık oteller kapandı, şehir bitti anlayışı Alanya’da yaşanmıyor. İleriye dönük de Alanya’nın çok önemli projeleri var. Örneğin bir engelsiz turizm var ki, bunu çok önemsiyoruz. Son olarak şunu söyleyebilirim ki, Alanya 12 ay her türlü turizm çeşitliliğini sunabilen ender bir turizm destinasyonudur ”dedi.