KKTC TURİZM BAKANI FAİZ SUCUOĞLU DEĞERLENDİRMELERDE BULUNDU

KKTC Turizm Bakanı Faiz Sucuoğlu, turizm Yazarı Halil Öncü’nün sorularını yanıtlayan ve beklentilerini paylaştı.İZLEYİN!...

Turizmde kriz var diyerek teslim olmayacaklarını ifade eden  KKTC Turizm Bakanı Faiz Sucuoğlu mücadeleye sonuna kadar devam edeceklerini söyledi. Turizm Yazarı Halil Öncü’nün sorularını yanıtlayan ve beklentilerini paylaşan Bakan Sucuoğlu, “Kayıplı ve sıkıntılı bir yıl olarak 2015 yılından çok daha yukarılara çıkacağız” dedi. Sucuoğlu, “Biz mücadeleyi seven insanlarız. Motivasyon ve hırs içindeyiz. Bu motivasyon ve hırs,bir şeyler yaratma arzusu olduğu sürece bana göre hiçbir güç bu işin önüne geçemez. Belki 2016 çok az yaralarla atlatılır ama , 2017 Türkiye turizminde dünyanın en çok turist çeken ülkelerinden birisi olmayı tekrar kazanacaktır” diye konuştu.

Hedefimiz beş altı yıl içerisinde 50 bin yatağa ulaşmak!

Bakan Sucuoğlu “Kriz var, Türkiye’nin veya Kıbrıs’ın bulunduğu Doğu Akdeniz Bölgesi sıkıntılıdır deyip teslim olmak yok. Mücadeleye sonuna kadar devam.  Ve ben inanıyorum ki; kayıplı ve sıkıntılı bir yıl olarak 2015 yılından çok daha yukarılara çıkacağız. Şu anda aldığımız geri dönüşler bu yönde. Daha önce katıldığımız Londra Stuttgart, İstanbul ve Berlin gibi büyük fuarlara katıldık. Kuzey Kıbrıs’a çok ciddi ilgi görüyoruz. Bizim yatak kapasitemiz 20 bin 839. Şu anda inşaat halinde olup çok kısa bir süre sonra 24 bine çıkacağız. Hedefimiz beş altı yıl içerisinde 50 bin yatağa ulaşmak.  Amacımız bunu yaparken aynı şekilde turist sayısını da arttırmak” dedi.

Maalesef denizyolu özürlüsüyüz!

KKTC Turizm Bakanı Faiz Sucuoğlu , adaya ulaşan turistin % 97’sinin havayolu ile geldiklerini ve deniz ulaşımını ise yeterince kullanamadıklarını söyledi.

Sucuoğlu “Adamıza gelen turistin % 97’si havayolu ile geliyor. Maalesef denizyolu özürlüsüyüz. Bir türlü ada olmamıza rağmen deniz yolunu tam olarak kullanamıyoruz.  Her halde Türk insanının özelliği maalesef deniz Türk insanını çekmiyor. Bu konuda sıkıntı çekiyoruz. Sıkıntı da şu! Ambargo dolayısı ile direkt seferler yok. Gelmek isteyen turist ulaşım konusunda ya yer bulamıyor ya da bir şekilde KKTC’ye ulaşamıyor. Ve tercihini değiştiriyor. Bunu kırmaya çalışıyoruz. Öncelik Ercan Havaalanı. Bu konuda zaten teşviklerimizi de veriyoruz. Daha önce İngiltere ve Almanya’da yaptığımız görüşmelerde direkt seferler yapılması konusunda teklifler var. Larnaka’ya uçalım sonra da size gelelim diyorlar. Bende diyorum ki; Larnaka’yı öne çıkarmaya gerek yok . Tam tersi THY pazar olarak bize çok ilgi gösteren İngiltere ve Almanya’dan uçak değişimi olmadan direkt Ercan yapılsın istiyoruz. Bu sıkıntıları ortadan kaldıralım. Böylece hem THY kazanır, hem de Larnaka’yı çok da cazibe merkezi haline getirmemiş oluruz. Türkiye Turizm Bakanımız Mahir Ünal Bey’de bizlere çok büyük destek veriyor. THY Genel Müdürü Temel Kotil Bey ile de bu konuyu konuşuyoruz” dedi.

Köylerde pansiyonculuğu başlatıyoruz!

KKTC’de MAS turizminin iyi gittiğini ve bu arada ilgi turizmine çok ciddi yatırımlar yaptıklarını da ifade eden KKTCTurizm Bakanı Faiz Sucuoğlu “ Yürüyüş parkurlarımız var. Şu anda en uzun Likya yolu dışında, 255 km.lik beşparmak dağlarının en batısından en doğusuna 16 parkurdan oluşan bir yürüyüş parkuru ortaya çıkarıyoruz. Bu ayın sonunda kısmetse hizmete girecek. Hedefimiz, bu parkurların her bittiği yeri köylerin içerisinde bitirmek. 40 ya da 50 kişilik grupları yürüyüşlerini yapacak, köyde bu yürüyüşünü bitirecek, köyde yemeğini yiyecek ve böylece bu köylerde pansiyonculuğu başlatmış olacağız. İnsanlar bu yürüyüşlerine kaldıkları bu köyden ertesi günü devam edebilecekler. Daha sonra 40-50 km. sonra ikinci köye ulaşacaklar ve burada da aynı şekilde konaklama ve bu köyü yaşama şansı bulacaklar. Böyle devam edecek. Tercihe göre altı ya da yedi günlük yürüyüş parkurları olacak.  Şu anda bu konuda çalışmalarımız devam ediyor. İki ay içerisinde 15 tane bisiklet parkuru açacağız” dedi.